2016年12月5日 星期一

Japan’s Leader to Visit Pearl Harbor With Obama. China and Trump Send Tougher Messages to Each Other

China and Trump Send Tougher Messages to Each Other

Mr. Trump challenged Beijing on trade and the South China Sea, while China rebuked him for speaking with Taiwan’s president.

Trump's phone call with Taiwan's president highlights the island's strange place in the world.


台灣重回中美談判桌

川普一通電話引發地區局勢震動

川普打破慣例與蔡英文通話,使淡出外交熱點已久的台灣問題再次成為中美關係的重要議題。分析稱中國或重新考慮對台強硬立場,中美關係也可能受到影響。
  • 川普對台灣的商業興趣引人猜測

    一個自稱是川普公司「銷售大使」的人和台灣官員商談投資事宜。若川普真的在台灣投資,潛在利益衝突將讓中美關係更加複雜。
  • 中國如何看待川普與蔡英文通話

    在中國領導人習近平眼中,台灣是中國不可分割的一部分。
    川普與蔡英文通話的舉動戳中了中國核心利益中最敏感的問題。雖然中國的反應相對溫和,但分析認為,此事已為中方敲響了警鐘。
  • 安倍晉三將訪問珍珠港

    11月,日本首相安倍晉三與候任總統唐納德·J·川普於紐約會面後。
    安倍晉三週一宣布,本月將訪問珍珠港。從來沒有一位日本領導人造訪過這個美國海軍基地。75年前珍珠港事件引爆了太平洋戰爭。



Japan’s Leader to Visit Pearl Harbor With Obama

沒有留言: